Psychopedia.gr

Φόβος και άγχος στα παιδιά. 10 Τρόποι αποτελεσματικής διαχείρισης

Όλα τα παιδιά δείχνουν ότι έχουν άγχος κάποιες στιγμές στη ζωή τους αλλά για κάποια παιδιά δυσκολεύονται να το διαχειριστούν και πιθανότατα να το εκφράσουν.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να διαχειρίζονται τους φόβους και το άγχος τους. Παρακάτω αναγράφονται 10.

1) Αφιερώστε στο παιδί σας χρόνο κάθε μέρα ώστε να συζητήσετε για τις ανησυχίες του και βοηθήστε το να βρει λύσεις σε αυτές.
2) Φτιάξτε μαζί με το παιδί σας  το “ανήσυχο κουτί”. Μέσα σε αυτό πείτε του ότι μπορεί να βάζει ότι το απασχολεί και να το αφήνει μέσα εκεί να υπάρχει μόνο.
3) Προσπαθήστε να μην καθησυχάζετε υπερβολικά το παιδί σας διότι θα μάθει να θέλει να το καθησυχάζουν συνεχώς.
4) Δοκιμάστε μαζί κάποιες ασκήσεις χαλάρωσης. Η προοδευτική μυϊκή χαλάρωση, ο διαλογισμός ή καθοδηγούμενη φαντασία είναι αρκετά χρήσιμες ασκήσεις.
5) Υποστηρίξτε το παιδί σας να μάθει να αντιμετωπίζει τους φόβους του σιγά σιγά και γιορτάστε μαζί κάθε μικρό βήμα που κάνει.
6) Διδάξτε στο παιδί σας να απαντάει στις ανησυχίες του. Δημιουργήστε μαζί εναλλακτικές απαντήσεις που μπορεί να λέει στον εαυτό του κάθε φορά που νιώθει άγχος.

Δείτε το Νέο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο του Psychopedia.gr με θέμα: “Διαχείριση συναισθηματικών δυσκολιών στο παιδί μέσω Art therapy”. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να ενημερωθείτε:

9/12/2017 ΝΕΟ Σεμινάριο: Διαχείριση συναισθηματικών δυσκολιών στο παιδί μέσω Art therapy


7) Δημιουργήστε ένα προβλεπόμενο περιβάλλον με όρια και μειώστε την πιθανή ένταση που μπορεί να εμφανίζεται στο σπίτι.
8) Γίνεται εσείς οι ίδιοι παραδείγματα ζωντανά για να δει το παιδί σας ότι αντιμετωπίζεται και εσείς τους φόβους σας.
9) Δοκιμάστε να χτίσετε την αυτοπεποίθηση του παιδιού σας με το να τα ενθαρρύνεται να ξεκινήσουν δραστηριότητες που μπορούν να καταφέρουν.
10) Ενθαρρύνετε το παιδί σας να πάρει κάποια ρίσκο. Προσπαθήστε να κάνετε πράγματα που μπορεί να του δημιουργήσουν λίγο άγχος για αρχή. Την επόμενη φορά που θα αγχωθεί με κάτι νέο θυμίστε του ότι έχει περάσει μια παρόμοια κατάσταση. Προσπαθήστε να μην αποφύγετε καταστάσεις που μπορεί να προκαλέσουν ανησυχία στο παιδί σας γιατί αυτό θα το δυσκολέψει ακόμη περισσότερο.

Το άγχος είναι διαχειρίσιμο. Εάν το άγχος του παιδιού σας επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα ζωής του είναι αναγκαίο να ζητήσετε τη βοήθεια κάποιου ειδικού ψυχικής υγείας. Το παιδικό άγχος μπορεί να θεραπευτεί αποτελεσματικά με θεραπεία. Αυτό θα εμποδίζει το παιδί μεγαλώνοντας να εμφανίσει και πάλι άγχος με πιο έντονο και αισθητό τρόπο.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο