Psychopedia.gr

11 “υγιείς” στρατηγικές αντιμετώπισης του καθημερινού άγχους

Η ζωή σήμερα έχει γίνει πολύπλοκη, με πιο στρεσογόνους παράγοντες και λιγότερο άμεση κοινωνική υποστήριξη σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Η έκθεση σε πολλαπλούς στρεσογόνους παράγοντες έχει αποδειχθεί ότι δημιουργεί εκείνες τις συνθήκες που κάνουν τα άτομα ευάλωτα σε ασθένειες και άλλα αρνητικά συμπτώματα, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο σημαντικό το γεγονός ότι πρέπει να αναπτυχθούν ακόμα πιο αποτελεσματικές στρατηγικές αντιμετώπισης του καθημερινού στρες.

Κοινά συμπτώματα του άγχους περιλαμβάνουν αισθήματα πανικού, φόβου και ανησυχίας, δυσκολία στον ύπνο, την ένταση των μυών, κρύα ή ιδρωμένα χέρια / πόδια, δύσπνοια, αίσθημα ταχυπαλμίας, ανησυχία, ξηροστομία, ναυτία, ζάλη, υπερβολική ή μη ρεαλιστική ανησυχία.

Οι προηγούμενες εμπειρίες σε στρεσογόνους παράγοντες αποτελούν τον κύριο λόγο για ένα άτομο να αναπτύσσει άγχος σε καθημερινή βάση. Αν και οι εμπειρίες του παρελθόντος δεν μπορεί να αλλάξουν, οι άνθρωποι μπορούν να προετοιμαστούν καλύτερα για τις αναπόφευκτα σκαμπανεβάσματα της ζωής με την κατανόηση συναισθηματικών αντιδράσεων τους μέσα από καθημερινές πρακτικές.

Δείτε το Νέο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο του Psychopedia.gr με θέμα: Μετατραυματικό στρες & Αγχώδεις διαταραχές. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να ενημερωθείτε:

Μετατραυματικό στρες & Αγχώδεις διαταραχές -Νέο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο

Ο φόβος και το άγχος αποτελούν προσαρμοστικές αντιδράσεις σε στρεσογόνους παράγοντες. Ο φόβος είναι μια αντίδραση σε ένα υπαρκτό κίνδυνο για το περιβάλλον, ενώ το άγχος αναφέρεται στην αναμονή για κάποια πιθανή απειλή στο μέλλον.

Όταν ο νους αντιλαμβάνεται μια απειλή, το νευρικό σύστημα ενεργοποιεί την απόκριση (fight or flight) ή αλλιώς το να βρει το σθένος και τη δύναμη να την αντιμετωπίσει ή να την αποφύγει.

Επειδή το ανθρώπινο νευρικό σύστημα δεν κάνει διάκριση μεταξύ πραγματικής και φανταστικής απειλής, αυτό το σύστημα απόκρισης μπορεί να λειτουργήσει εναντίον ενός προσώπου, με αποτέλεσμα τον πανικό και το άγχος.

Ακολουθούν 11 “υγιείς” στρατηγικές  οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση καταστάσεων στρες ή γενικά να βοηθήσουν στον τομέα της πρόληψης:

  1. Πρακτική βαθιά αναπνοή, διαλογισμός, ή χαλάρωση: Η αναπνοή και ο διαλογισμός μπορεί να σας βοηθήσει να επικεντρωθείτε στην παρούσα στιγμή και να μειώσει την ανησυχία και το προκαταβολικό άγχος.
  2. Κοιτάξτε πίσω σε άλλες αγχωτικές περιόδους: Η μελέτη του παρελθόντος σε στρεσογόνους παράγοντες.
  3. Προσδιορίστε τον αποτελεσματικό  τρόπο αντιμετώπισης του παρελθόντος: Έχετε περάσει δύσκολες στιγμές στο παρελθόν. Εξετάστε πως μπορούν να βοηθήσουν ώστε να τις αποφύγετε στο μέλλον.
  4. Αποδοχή αρνητικών συναισθημάτων: Μην αρνηθείτε το θυμό, την ενοχή, τη θλίψη, ή τα αρνητικά συναισθήματα. Προσπαθήστε να τα αποδεχθείτε και να αναγνωρίσετε τα συναισθήματά σας.
  5. Συμμετοχή στην ενεργή επίλυση του προβλήματος: Προσδιορίστε τις πτυχές της κατάστασης που έχει τον έλεγχο και βρείτε τις κατάλληλες απαντήσεις.
  6. Διατήρηση και αξιοποίηση των υποστηρικτικών σχέσεων: Διατηρείστε σχέσεις με αξιόπιστους ανθρώπους που σας έχουν σταθεί και στο παρελθόν σε δύσκολες στιγμές.
  7. Χαρείτε τον ύπνο: Στόχος σας πρέπει να είναι επτά με οκτώ ώρες ύπνου κάθε βράδυ. Καθιερώστε μια τακτική ώρα για ύπνο και ώρα αφύπνισης.
  8. Άσκηση: Η καθημερινή άσκηση είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να μειώσετε το στρες και το άγχος.
  9. Να τρώτε καλά: Φάτε μια ισορροπημένη διατροφή και να μην παραλείπετε γεύματα και σνακ.
  10. Συμμετοχή σε ευχάριστες δραστηριότητες: Να παίρνετε μέρος σε δραστηριότητες που μπορείτε να απολαύσετε σε καθημερινή βάση.
  11. Αποφύγετε την καφεΐνη και το αλκοόλ.

 

Πηγή: goodtherapy.org

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο